09 Ιαν2012
Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ στόν Ἅγιο Ἀλέξανδρο Παλαιοῦ Φαλήρου
Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ
στόν Ἅγιο Ἀλέξανδρο Παλαιοῦ Φαλήρου
στόν Ἅγιο Ἀλέξανδρο Παλαιοῦ Φαλήρου
Τήν Παρασκευή 6 Ἰανουαρίου στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἁγίου Ἀλεξάνδρου Παλαιοῦ Φαλήρου (ὁδός Ἀλκυόνης καί Ἁγίου Ἀλεξάνδρου) ἐτελέσθη μέ ἰδιαίτερη λαμπρότητα ἡ ἑόρτια Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία μέ τήν εὐκαιρία τῆς μεγάλης ἑορτῆς τῶν Ἁγίων Θεοφανείων τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ καί Σωτήρα μας Ἰησοῦ Χριστοῦ. Στή θεία Λειτουργία ἱερούργησε ὁ Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Νέας Σμύρνης κ. Συμεών, μέ τή συμμετοχή τῶν Πανοσ. Ἀρχιμ. π. Γεωργίου Ρουσάκη, π. Ἀριστοβούλου Πολίτη καί τῶν Αἰδεσ. Πρωτ. π. Θεοδώρου Σταθακόπουλου (Προϊσταμένου τοῦ Ἱ. Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Ἀλεξάνδρου), π. Ἀθανασίου Καλογήρου, καθώς καί τῶν Ἱερολ. Διακόνων π. Κωνσταντίνου Κούβα καί π. Γεωργίου Γιοβανόπουλου. Παρέστησαν ὁ Δήμαρχος Παλαιοῦ Φαλήρου κ. Διον. Χατζηδάκης καί τά μέλη τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου, Ἀστυνομικές καί ἄλλες τοπικές καί πολιτικές Ἀρχές, πλῆθος προσφιλῶν Ἐνοριτῶν μας καί πιστοί ἄλλων Ἐνοριῶν.
* * *
Στήν ὥρα τοῦ κοινωνικοῦ ὁ Σεβ. Ποιμενάρχης μας κ. Συμεών ἔλαβε τό λόγο καί ἀνέφερε μεταξύ ἄλλων τά ἑξῆς: «Μεγάλη ἡ σημερινή δεσποτική ἑορτή τῆς Θεοφανείων κατά τήν ὁποία ἀποκαλύπτεται τό μυστήριο τῆς Τριαδικῆς Θεότητος. Βαπτίζεται ὁ Κύριός μας ἀπό τόν Τίμιο Πρόδρομο στόν ποταμό Ἰορδάνη καί ἡ βάπτιση τοῦ Κυρίου γίνεται ἡ ἀπαρχή τοῦ δικοῦ μας χριστιανικοῦ βαπτίσματος στό ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος. Βαπτίζεται ὁ Κύριός μας καί καθαγιάζεται ὁλόκληρη ἡ κτίση, ὄχι μόνο τά ρεῖθρα τοῦ Ἰορδάνου.
Ἑορτάζουμε τά Θεοφάνεια ὡς Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ, Ἐπίσκοπος, πρεσβύτεροι, διάκονοι καί πιστοί. Ζοῦμε τό μυστήριο τῆς πίστεώς μας καί ὀφείλουμε νά τό βιώνουμε μέ εὐλάβεια ψυχῆς καί τάξη. Δέν ἁρμόζει ἐδῶ ἡ ἀταξία, ἡ σύγχυση, ὁ θόρυβος, ὅπως συχνά παρατηρεῖται σέ τέτοιες μεγάλες ἑορτές. Συναχθήκαμε ὅλοι μαζί –κλῆρος καί λαός– γιά νά ἐκφράσουμε τήν ἀγάπη μας καί τήν εὐγνωμοσύνη μας πρός τόν σωτήρα Χριστό. Συναχθήκαμε γιά νά μετάσχουμε στό μυστήριο τῆς θείας Εὐχαριστίας. Συναχθήκαμε γιά νά λάβουμε τόν Ἁγιασμό καί νά ἁγιάσουμε τό σπίτι μας, τήν οἰκογένειά μας, τήν αὐλή μας, τό δρόμο μας.
Τό κυριότερο καί τό σπουδαιότερο εἶναι ἡ συμμετοχή μας στή θεία Εὐχαριστία. Μέ τή συμμετοχή μας αὐτή λαμβάνουμε τό σῶμα καί τό αἷμα τοῦ Κυρίου μας καί πραγματοποιεῖται ἡ ἑνότητα μαζί Του. Δυστυχῶς, ὅμως, πολλές φορές τό βάρος πέφτει στό ἀντίδωρο, ἤ στόν ἁγιασμό, πού δίχως ὑπομονή σπρώχνουμε ἤ πατᾶμε ὁ ἕνας τόν ἄλλον, μέ μιά συμπεριφορά καθόλου χριστιανική.
Ἕνα ἄλλο θέμα εἶναι ἡ φύση τοῦ Ἁγιασμοῦ, μικρός ἤ μέγας, χθεσινός ἤ σημερινός, ἀναρωτιόμαστε. Μία εἶναι ἡ φύση τοῦ Ἁγιασμοῦ. Ἐπαναλαμβάνεται ὁ Ἁγιασμός γιά λόγους κυρίως πρακτικούς. Ἡ χριστιανική εὐλάβεια βέβαια δίδει βαρύτητα στό σημερινό Ἁγιασμό, τόν ὁποῖο ὀφείλουμε νά καταναλώσουμε σήμερα. Ὁ μέγας Ἁγιασμός φυλάσσεται στήν Ἐκκλησία, στό ἱερό βῆμα, καί δίδεται κατά περίπτωση σέ κάποιον ἀδελφό μας πού κωλύεται νά λάβει τή θεία Κοινωνία. Ὅλα αὐτά ὀφείλουν νά εἶναι διευκρινισμένα στή χριστιανική μας συνείδηση.
Ἐπίσης, ἡ θεώρηση πού ἔχουμε μερικές φορές γιά τό μεγάλο Ἁγιασμό λίγο ἀπέχει ἀπό τή μαγεία –ἤ νά πῶ ἀκόμη καί ἀπό τήν εἰδωλολατρία. Ἄς προσερχόμεθα, λοιπόν, στά μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας μας μέ τάξη, εὐλάβεια, εὐσχημοσύνη. Καί χρέος τῶν ποιμένων εἶναι νά διατηροῦμε αὐτή τήν τάξη, χρέος τῶν πιστῶν εἶναι νά ἀνταποκρινόμαστε ἀκριβῶς ὅπως ταιριάζει σέ ἀληθινούς χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι βιώνουν τό μυστήριο τῆς Ἐκκλησίας, πού λατρεύουν καί δοξολογοῦν τόν Σωτήρα καί λυτρωτή Κύριο».
* * *
Μετά τό πέρας τῆς θείας Λειτουργίας πραγματοποιήθηκε ἡ Ἀκολουθία τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ, κατά τόν ὁποῖο ὁ Ἐλλογιμότατος ὁμότιμος Καθηγητής κ. Νίκος Ζίας ἀνέγνωσε τίς παλαιοδιαθηκικές προφητεῖες καί ἐν συνεχείᾳ ὁ Σεβ. Ποιμενάρχης μας κ. Συμεών τίς βαθύτατα θεολογικές ἁγιαστικές εὐχές.
Τέλος, ἐν πομπῇ κλῆρος καί λαός πορευθήκαμε στό Φαληρικό Φλοῖσβο, ὅπου ἔγινε ὁ καθιερωμένος Ἁγιασμός τῶν ὑδάτων μέ τή ρίψη τοῦ Σταυροῦ στή φουρτουνιασμένη θάλασσα ὑπό τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Συμεών.